sobota, 5 lipca 2014

Tour Eiffel - Wieża Eiffla w wersji krzesełkowej

Z serii "czego to ludzie nie wymyślą !?"….



Jeszcze przez kilka dni (do 9 lipca 2014) podziwiać można na Polu Marsowym za Wieżą Eiffla, drugą Wieżę "Eiffla" zrobioną z … metalowych krzesełek bistro tak typowych dla paryskich kawiarenek w tarasami na świeżym powietrzu.

W ten oryginalny sposób firma FERMOB - producent owych krzesełek i innych metalowych mebli - postanowiła uczcić wspólną 125 rocznicę i Wieży Eiffla i powstania modelu krzesełka bistro. 

Do budowy tej nowej 13-metrowej, tymczasowej Wieży zużyto 324 krzesełka, dokładnie tyle sztuk ile metrów wysokości ma prawdziwa Wieża Eifla. 

Nowa Wieżę krzesełkową inaugurowano 24 czerwca, i zupełnym przypadkiem miałam okazję ją podziwiać "na żywo" zaledwie dzień później… 
Oczywiście nie mogłam przepuścić takiej okazji i zrobiłam kilka zdjęć dla czytelników bloga.



A kto jest w weekend 5-6 lipca w Paryżu, 
to może trafi na wyścigi kelnerów paryskich bistro z pełnymi tacami :) 

Przez cały weekend bowiem przewidziano na Polu Marsowym różnorakie atrakcje dla osób podziwiających Wieżę Krzesełkową :))



















Widok z prawdziwej Wieży Eiffla na Pole Marsowe
W tle widać malutką Wieżę z Krzesełek


Źródło: internet

13 komentarzy:

  1. Świetny pomysł :) Wieża krzesełkowa śliczna, szczególnie w kolorze czerwieni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem ile czasu zabrala im budowa ? :)

      Usuń
  2. Kapitalny pomysł, super wykonanie. Dzięki Niko,że znowu wpadłam do Paryża, nie ruszając się z kanapy :) Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz jeżdżę po Alzacji, ale jak już wrócę, to mam jeszcze do opisania jedną paryską przechadzkę w znanym miejscu, ale w raczej nieznany sposób :)

      Usuń
  3. Dla firmy, która produkuje te krzesełka od tak dawna, z pewnością :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Un extraordinaire document que tu nous offres là, servi par un coup d'oeil original et des photos vraiment parlantes: j'ai adoré cette tour rouge, mais aussi ta présentation
    Ils ont fait fort cette société !

    OdpowiedzUsuń
  5. A krzesełka do odzyskania czy nie? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. o kochana ale mi sprawiłaś radość i niespodziankę tym postem :D!
    żałuję,że mnie tam nie ma...boski widok :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzeczywiscie, czego to ludzie nie wymysla. ;) Ale wykonanie - cudo!

    OdpowiedzUsuń
  8. Francuzi to mają fantazję... A to choinka z książek, a to wieża Eiffla z krzesełek... :) Wygląda ślicznie, zwłaszcza w czerwieni! Tak mi się podoba, że w sumie mogłaby tam stać już zawsze :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł na wieżę z krzesełek - bardzo się mi podoba.

    OdpowiedzUsuń