poniedziałek, 17 grudnia 2012

Choinka w wersji 2012 i widoki na Paryż z Galeries Lafayette


Choinka 2012 w Galeries Lafayette Haussmann (Paryż


W poniedziałek (dziś) byłam jeszcze w Paryżu prze większą część dnia. 
Tuż przed południem miałam do zagospodarowania pół godziny między sprawami urzędowymi i prywatnym spotkaniem na lunch.  Byłam akurat w okolicy Opery Garnier i Wielkich Bulwarów. Wszędzie tłumy ludzi. Czuć już na każdym kroku gorączkę przedświąteczną. Wielu turystów z Azji (z wyraźną przewagą Chińczyków) przemieszczających się w szyku prawie wojskowym J  Sporo słyszy się też oczywiście angielskiego i hiszpańskiego.
Mam wrażenie, że nieco mniej jest w tym roku Rosjan. Albo są w ulubionej Nicei lub w Biarritz, albo po prostu jeszcze "na nich" za wcześnie (u nich święta nieco później, a co za tym idzie i inne ferie).
Wspomniawszy mój poprzedni wpis o witrynach wystawowych, postanowiłam wejść do Galeries Lafayette sfotografować ich słynną choinkę pod szklaną kopułą.
Nie ja jedna miałam taki pomysł, bo o Budynku Galeries Lafayette piszą wszystkie przewodniki po Paryżu, więc jest to jedno z miejsc, które każdy turysta chce "zaliczyć" i sfotografować.

Zainspirowana stylem bizantyjskim kopula ma sto lat


Spoglądając na choinkę z parteru...

Prawie jak w operze....



Od polowy listopada do końca roku można wypić kawę
na tarasie Galerie Lafayette na 8 pietrze

A otóż i barek z widokiem na Paryz

Widok na tył Opery Garnier z tarasu
na dachu Galerie Lafayette

I nieco na prawo w stronę Wieży Eiffla wyglądającej
spoza dachów Kościoła Madeleine i  Grand Palais

Ogromny jest ten taras na dachu
Galerie Lafaytte Haussmann

Wewnątrz zaś fast food w wersji luxe

Dla łasuchów orgia macarons,
 które nie maja nic wspólnego z makaronami :)



Miałam jeszcze zrobić zdjęcia w największej na świecie Bordeauxtece (ponad 1500 rodzajów Bordeaux) i w podziemnej świątyni butów (poziom -1, 3000 m2 tylko buty, buty i buty). Niestety tłumy turystów i kupujących skutecznie opóźniały przesuwanie się w czasoprzestrzeni, wiec wpadnę tam kiedy indziej.

3 komentarze:

  1. no, ja wlasnie dla widokow z tarasu ''zaliczylam'' Galerie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak zawsze piękna choinka w La Fayette...szkoda, że nie udało się zrobić sprawozdania ze sklepu z butami i winami Bordeaux-adresy przydałyby się na Swięta...

    OdpowiedzUsuń
  3. Buty, buty - to moja słabość :) Na słodkość też bym się skusiła ;)
    O.

    OdpowiedzUsuń